Tabletki poronne na otwartej dłoni kobiety

Tabletki poronne - cena i jak działają?

Tabletki poronne często są nazywane tabletkami wczesnoporonnymi. Jest to niezwykle popularna metoda aborcji farmakologicznej, powoduje usunięcie ciąży poprzez obumarcie płodu i jego wydalenie dzięki skurczom macicy. Tabletki w większości krajów są niedostępne, również w Polsce, czy w Czechach.

Zastanawiasz się co cechuje tabletki poronne, ile kosztują i dlaczego są tak popularne? Poniżej odpowiadamy!

Tabletki poronne cena

Dostępność pigułek aborcyjnych w Polsce niewiele się zmieniła; nadal są niedostępne w aptekach. Nie zmienia to jednak faktu, że Polki i tak kupują je przez internet. Cena internetowa tabletek poronnych to około 500 zł. Często jednak cena jest zawyżana i może dochodzić do kilku tysięcy! Należy pamiętać, że nigdy nie mamy pewności co do pochodzenia i składu tabletek!

Nie podejmuj ryzyka, zadzwoń jeszcze dziś!

Tabletka wczesnoporonna jak działa?

W zależności od tego, jakie tabletki wybierzesz, należy je przyjmować doustnie lub dopochwowo. Przeczytanie instrukcji użytkowania jest obowiązkowe. Pigułki aborcyjne powodują wydalenie zarodka z macicy. Objawy pojawiają się po 4-12 godzinach od przyjęcia drugiej dawki leku. Nie jest to rzadkie, a niektóre osoby mogą odczuwać poważniejsze objawy.

Tabletki wczesnoporonne posiadają substancje odpowiedzialne za blokowanie receptorów progesteronu. Jest to hormon podtrzymujący ciążę. W efekcie przyjęcia tabletek, hormon nie wydziela się do organizmu i dochodzi do poronienia.

Koniecznie sprawdź, jak wygląda aborcja – dokładnie omawiamy metodę chirurgiczną oraz farmakologiczną.

Tabletki wczesnoporonne w rękach kobiety

Czym są tabletki poronne?

Tabletki poronne to nic innego jak farmakologiczna metoda przerwania ciąży. Przyjęcie odpowiedniej ilości tabletek usuwa zagnieżdżony zarodek. Należy pamiętać, że nie jest to antykoncepcja awaryjna – często terminy te są mylone przez wiele kobiet. Tabletka “dzień po” służy zapobieganiu zajściu w ciążę – uniemożliwia zarodkowi zagnieżdżenie. Działanie jest porównywalne do antykoncepcji hormonalnej.

Jaki jest skład tabletek poronnych?

W aborcji farmakologicznej wykorzystuje się (najczęściej) dwa rodzaje tabletek. Odpowiadają one za poronienie. Jednym jest Mifepristone, który jest przyjmowany na samym początku. Zapobiega progesteronowi oraz powoduje złuszczenie endometrium. Po 24-48 godzinach następuje przyjęcie leku Mizoprostol. Ma na celu wywołanie skurczy macicy, który wydala tkankę ciążową. Mifepristone i Mizoprostol to niebezpieczna metoda aborcji farmakologicznej, która jest kategorycznie zabroniona i nie rekomendowana!

Czy tabletki poronne są bezpieczne?

Aborcja farmakologiczna u większości kobiet kończy się niepowodzeniem. Tabletki poronne niestety, ale nie są bezpieczne. Skuteczność spada drastycznie po 5 tygodniu ciąży. Należy zaznaczyć, że spora część kobiet, które podjęły aborcję farmakologiczną wymagają wizyty w szpitalu. Przestrzegamy przed oszustami, którzy sprzedają leki poronne online.

Kobieta w bólu po spożyciu tabletek poronnych

Tabletki poronne skutki uboczne

Skutki uboczne niestety są standardem w aborcji farmakologicznej. Szereg nasilających się komplikacji często powoduje, że kobiety nie potrafią dokończyć zabiegu aborcji w domu. Przykładowe skutki uboczne tabletek wczesnoporonnych:

• wysoka gorączka,
  • możliwy krwotok,
  • zły zapach z pochwy,
  • bardzo silny ból,
  • mocne krwawienie,
  • nasilające się skurcze macicy,
  • nudności oraz wymioty,
  • silne bóle podbrzusza, które towarzyszą nawet kilka dni,
  • wyższa temperatura ciała.

Często koniecznie trzeba skontaktować się lekarzem, ponieważ może świadczyć o tym, że jest to ciąża pozamaciczna lub aborcja nie przebiegła poprawnie – zostały resztki płodu w macicy.

Umów się na zabieg aborcji w klinice, zadzwoń.

Kto wypisze tabletki poronne?

W aktualnej sytuacji prawnej nikt nie może wypisać tabletek poronnych. Jedyną opcją jest ryzykowny zakup tabletek online. Oczywiście wiąże się to z ryzykiem otrzymania podróbek, czy też straty pieniędzy. Osobom, które zajmują się handlem tabletek, nie zależy na pomocy a tym bardziej na Twoim zdrowiu, czy życiu.

Gdzie można kupić tabletki poronne?

Aktualnie nie jest możliwe zakupienie w sposób legalny i pewny tabletek. Często są to podróbki i bezużyteczne zamienniki. Tabletki wczesnoporonne należy zakupić ze zweryfikowanego źródła. Niestety nie są one dostępne w Polskich aptekach. Ciężko również otrzymać ów tabletki przez internet, nie brakuje grup przestępczych nastawionych na zysk. Warto przemyśleć wybór odpowiedniej metody i w ostateczności wybrać aborcję w Czechach.